پایان نامه تلفیق آموزش با هنر و علمی شدن هنرها |
دانشگاه آزاد اسلامی
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر
عنوان :
تلفیق آموزش با هنر و علمی شدن هنرها
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
1-6 فرضیات (یا سئوالات پژوهشی): 7
2-2 اهداف آموزش و پرورش در ایران. 10
2-3 تلفیق آموزش با هنر و علمی شدن هنرها: 11
2-4 اصول آموزش وپرورش در هنرستانها: 11
2-8- هنر زیبا و هنر کاربردی. 16
2-10- مفهوم رنگ در هنرهای تجسمی. 17
2-10-1- سازواری اشکال هندسی و رنگها 19
2-10-3-اقسام رنگ:به طور کلی رنگ ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: 22
2-11 آشنایی با مراکز هنرهای تجسمی. 23
2-11-1 تاریخچه ای مختصر از هنرستانهای هنرهای زیبای تبریز 24
2-11-2 هنرهای زیبای اصفهان. 25
2-11-3 مدرسه صنیع الملک تا هنرستان هنر 26
2-11-4 اولین هنرستان ها در یزد: 27
3-5 تعریف و تبیین دلبستگی به مکان: 34
3-6 عوامل موثر در شکل گیری دلبستگی به مکان. 37
3-7 ابعاد مختلف دلبستگی به مکان. 38
3-7-1 بعد انسانی دلبستگی به مکان. 38
3-7-1-1 دلبستگی فردی به مکان. 38
3-7-1-2 دلبستگی جمعی به مکان: 40
3-7-2 فرایند روانی دلبستگی به مکان. 41
3-7-2-1 سطح عاطفی دلبستگی به مکان: 41
3-7-2-2سطح شناختی دلبستگی به مکان. 42
3-7-2-3 سطح رفتاری دلبستگی به مکان. 47
3-7-3 عامل مکانی دلبستگی به مکان. 51
3-7-3-1 بعد اجتماعی مکان در دلبستگی به مکان. 51
3-7-3-2 بعد کالبدی مکان در دلبستگی به مکان. 53
3-8 سطوح مختلف حس تعلق به مکان 55
3-9 اثرات و نتایج دلبستگی به مکان. 57
3-9-2 نیل به اهداف و ارزیابی فردی. 58
4-1-1 هنرستان دخترانه پاپلی خلعتبری، تهران: 62
4-1-2 دانشکده هنرهای زیبا: (پردیس فعلی هنرهای زیبا) 64
فصل پنجم: برنامه ریزی و طراحی معماری.. 79
5-2-1-2-فضاهای کمک آموزشی : 82
5-2-2 جدول برنامه فیزیکی فضاهای هنرستان دخترانه هنرهای تجسمی یزد 85
5-3-3 دستورالعملهای طراحی و ساخت در اقلیم گرم و خشک (یزد) 90
5-3-4 تحلیل پتانسیلهای سایت: 91
5-3-4-1 موقعیت سایت در محدوده شهر یزد 91
5-3-4-3 راهها و شریانهای ارتباطی: 93
5-3-4-4 تحلیل عوامل اقلیمی: 96
5-3-4-8 مستحدثات و تاسیسات موجود در زمین: 97
5-3-4-9 شبکههای آب،برق،گاز،مخابرات،فاضلاب: 97
5-3-4-10 دید از داخل به بیرون. 97
5-4 مبانی نظری طراحی و طرحمایه 98
5-4-1 مبانی نظری مرتبط با موضوع و رویکرد طراحی. 99
6-4-2 مبانی نظری مرتبط با بهره برداران. 102
6-4-3 مبانی نظری مرتبط با مکان طرح. 103
5-5-2 شناخت و تحلیل مکان طرح. 108
5-5-3 دیا گرام و لکه گذاری. 109
5-5-4 طراحی کروکی ها و ماکت حجمی. 109
5-5-5 معرفی و توجیه طرح نهایی. 111
مقدمه:
“در روند آفرینش یک اثر هنری، هنرمند از طریق دریافت های حسی خود از جهان پیرامون، شکلی را برگزیده و آن را در مسیر جریانات تحلیلی ذهنی قرار می دهد و در اثر حالت های عناصر ذهنی هنرمند، شکل مورد نظر صورتی نمادین به خود می گیرد. سپس آن را در جریان مرحله آفرینش قرار داده و تبدیل به یک آفریده هنری می کند.
در مرحله آفرینش علاوه بر انتخاب مصالح و مواد و ابزار کار و تعیین سبکی هماهنگ، موضوع و محتوای اثر، هنرمند نیاز به درک و شناختی عمیق از عوامل و عناصری دارد، تا اشکال و صورت های برگزیده شده توسط ذهن به عرصه میان درآمده و پیام های ذهنی هنرمند را به دیگران انتقال دهد. ” (فلامکی، 1383، ص 30)
با توجه به اینکه هنر های تجسمی، جزء هنرهای زیبا محسوب شده و می تواند نیازهای روحی فرد را پاسخگو باشد و معانی متعالی را انتقال دهد، ضرورت طراحی فضایی جهت یادگیری و آفرینش این هنر و تشویق دانش آموزان برای گراییدن به رشته های هنری بیش از پیش آشکار می گردد.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
[پنجشنبه 1399-01-14] [ 12:43:00 ق.ظ ]
|