پایان نامه سازوکار بازاریابی و فروش مواد شیمیایی در صنایع |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………… 1
1-1-مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 2
1-2- شناخت بازار ………………………………………………………………………………………………………………… 4
1-3- ترکیب بازار …………………………………………………………………………………………………………………. 8
1-4- تقاضا …………………………………………………………………………………………………………………………. 9
1-5- آنالیز بازار ……………………………………………………………………………………………………………………. 11
فصل دوم: توسعه استراتژی های بازاریابی ……………………………………………………………………………….. 13
2-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. 14
2-2- اجرا ……………………………………………………………………………………………………………………………. 15
2-3- دو اصل یاری دهنده در بازاریابی برای مهندسان ………………………………………………………………. 18
2-4- اصول بازاریابی بیزینس به بیزینس ………………………………………………………………………………….. 20
2-4-1- تعریف ……………………………………………………………………………………………………………………. 20
2-4-2- متفاوت سازی از سایر زمینه های بازاریابی …………………………………………………………………. 22
2-4-2-1- ماهیت محصولات ……………………………………………………………………………………………….. 24
2-4-2-2- ماهیت مشتریان ……………………………………………………………………………………………………. 30
2-4-2-3- کانال های مبادله ………………………………………………………………………………………………….. 32
2-4-2-4- ارتباط …………………………………………………………………………………………………………………. 38
2-4-2-5- سیاست قیمت ………………………………………………………………………………………………………. 42
2-4-3- رفتار خرید ………………………………………………………………………………………………………………. 49
2-4-4- دلایل خرید ……………………………………………………………………………………………………………… 50
2-4-5- فرآیند خرید ……………………………………………………………………………………………………………… 51
2-4-6- جنبه های روان شناختی ……………………………………………………………………………………………… 53
فصل سوم : ساختار بازار بین المللی صنایع شیمیایی ………………………………………………………………….. 55
3-1- مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………….. 56
3-2- ویژگی های اساسی از شاخه های کلیدی ………………………………………………………………………… 57
3-2-1- صنعت کشاورزی – شیمیایی ……………………………..……………………………………………………… 59
3-2-2- صنعت داروسازی …………………………………………………………………………………………………….. 60
3-2-3- بیو تکنولوژی و صنایع تکنولوژی ژن …………………………………………………………………………. 63
3-2-4- صنعت کالا ………………………………………………………………………………………………………………. 64
3-2-5- صنعت متخصصان شیمیایی ……………………………………………………………………………………….. 65
3-2-6- صنعت مهندسی ……………………………………………………………………………………………………….. 66
3-3- مشتریان و کاربران ……………………………………………………….………………………………………………. 67
3-4- کانال های توزیع …………………………………………………………………………………………………………… 68
3-5- محیط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ………………………………………………………………………………… 69
3-5-1- وابستگی به بازار های نفت و گاز ………………………………………………………………………………. 69
3-5-2- محدودیت های قانونی و سیاست گذاری …………………………………………………………………….. 74
3-5-3- چانه زنی و گره های ذینفع ………………………………………………………………………………………… 76
3-5-4- مشکلات تصویر سازی و پذیرش اجتماعی …………………………………………………………………. 78
فصل چهار :بازاریابی پروژه های مهندسی مواد شیمیایی ……………………………………………………………… 81
4-1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. 82
4-2- بازاریابی کارخانه های شیمیایی …………………………………………………………………………………….. 82
4-3- بازاریابی تکنولوژی سبز ………………………………………………………………………………………………… 91
4-4- بازاریابی کالاهای شیمیایی …………………………………………………………………………………………….. 95
4-4-1- گازها ………………………………………………………………………………………………………………………. 96
4-4-2- نفت ……………………………………………………………………………………………………………………….. 98
4-4-3- پالپ و کاغذ …………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-4-4- فیبرها ……………………………………………………………………………………………………………………… 107
4-4-5- کود های شیمیایی ……………………………………………………………………………………………………. 108
4-4-6- کلرین …………………………………………………………………………………………………………………….. 109
4-5- پلاستیک ها و لاستیک ها ………………………………………………………………………………………………. 112
4-5-1- پلی الفین ها ………………………………………………………………………………………………………………. 114
4-5-2- پلی استایرن ها ………………………………………………………………………………………………………… 119
4-5-3- پلی وینیل کلراید ………………………………………………………………………………………………………. 120
4-5-4- پلی استر های اشباع نشده ………………………………………………………………………………………….. 122
4-5-5- فوم های پلی یورتان …………………………………………………………………………………………………. 124
4-5-6- رزین های ترفتالات پلی اتیلن …………………………………………………………………………………… 125
4-5-7- فیلم های ترفتالات پلی اتیلن ……………………………………………………………………………………… 127
4-5-8- فیبر های ترفتالات پلی اتیلن ……………………………………………………………………………………… 127
4-5-9- لاستیک ها ……………………………………………………………………………………………………………….. 128
4-5-10- لاستیک های طبیعی ………………………………………………………………………………………………… 129
4-5-11- لاستیک های ترکیبی ……………………………………………………………………………………………….. 130
4-5-12- الاستومر های ترموپلاستیک مبتنی بر استایرن …………………………………………………………….. 132
فصل پنجم : نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………… 133
5-1– مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………. 134
5-2- پوشش ها و جلا دهنده ها …………………………………………………………………………………………….. 137
5-3- رنگ های نساجی ……………………………………………………………………………………………………….. 138
5-4- بازدارنده های فرسایش ………………………………………………………………………………………………… 139
5-5- مواد شیمیایی برای الکترونیک ها …………………………………………………………………………………… 141
5-6- کاتالیست ها ………………………………………………………………………………………………………………… 143
5-7- افزودنی های پلاستیک …………………………………………………………………………………………………. 145
5-8- آفت کش ها ………………………………………………………………………………………………………………… 148
5-9- پلیمر های ویژه …………………………………………………………………………………………………………… 150
5-10- مواد آرایشی ………………………………………………………………………………………………………………. 153
5-11- تجارت کشاورزی ………………………………………..…………………………………………………………….. 157
5-12- روند های کلی ………………………………………………………………………………………………………….. 158
5-13- آفت کش ها، قارچ کش ها و حشره کش ها ………………………………………………………………….. 159
5-14- دانه های تغییر یافته ژنتیک ………………………………………………………………………………………….. 162
5-15- گیاهان به عنوان راکتو های شیمیایی …………………………………………………………………………….. 166
5-16- غذای کامل ……………………………………………………………………………………………………………….. 167
5-17- جنبه های قانونی ………………………………………………………………………………………………………… 168
5-18- بازاریابی داروها ………………………………………………………………………………………………………….. 170
5-19- عوامل اجتماعی و دموگرافیک(مردم شناسی) …………………………………………………………………. 172
5-20- تغییر نمودار بازاریابی ………………………………………………………………………………………………….. 176
5-21- بخش های بازار جدید ………………………………………………………………………………………………… 176
5-22- رقبای جدید ………………………………………………………………………………………………………………. 178
5-23- توسعه یک داروی جدید ……………………………………………………………………………………………… 178
5-24- پیش بازاریابی …………………………………………………………………………………………………………….. 180
5-25- راه اندازی مجدد داروها …………………………………………………………………………………………….. 181
5-26- کانال های توزیع ………………………………………………………………………………………………………… 182
5-27- تجارت الکترونیک در صنعت شیمیایی …………………………………………………………………………. 184
5-27-1- اهمیت تجارت الکترونیک در بازاریابی …………………………………………………………………….. 184
5-27-2- مکان های بازار مواد شیمیایی مجازی ……………………………………………………………………… 185
5-28- بازار های نمایان شده ………………………………………………………………………………………………….. 187
5-28-1- dorado-نفت باکو ……………………………………………………………………………………………….. 187
5-28-2- بیزینس در چین ……………………………………………………………………………………………………… 190
5-29- بازبینی ……………………………………………………………………………………………………………………… 191
…
برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
[چهارشنبه 1399-01-13] [ 11:42:00 ب.ظ ]
|