پایان نامه روانشناسی گرایش صنعتی و سازمانی: رابطه بین سبک های هویت و هوش هیجانی با رضایت شغلی در بین کارکنان شبکه بهداشت شهرستان پاسارگاد |
فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. 3 بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………….. 5 اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………….. 7 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 8 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………… 9 تعاریف واژه ها و اصطلاحات …………………………………………………………………………………. 9 تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………………….. 9 تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………… 10 فصل دوم: ی بر ادبیات و پیشینه تحقیق مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………… 13 مبانی نظری رضایت شغلی……………………………………………………………………………………… 13 مفهوم رضایت شغلی…………………………………………………………………………………………….. 14 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی…………………………………………………………….. 16 بعضی از شاخص های روحیه………………………………………………………………………………….. 17 رضایت شغلی و عملکرد………………………………………………………………………………………… 18 رضایت شغلی و انگیزش………………………………………………………………………………………… 19 نظریه های رضایت شغلی………………………………………………………………………………………. 20 مبانی نظری هوش هیجانی………………………………………………………………………………………. 26 تعریف هوش………………………………………………………………………………………………………. 26 تعریف هیجان……………………………………………………………………………………………………… 27 تعاریف و الگو های هوش هیجانی……………………………………………………………………………. 28 تاریخچۀ هوش هیجانی………………………………………………………………………………………….. 29 کاربرد های هوش هیجانی بر اساس نظریه مایر و سالوی……………………………………………….. 30 هوش هیجانی و سلامت……………………………………………………………………………………….. 30 هوش هیجانی در محیط های کاری………………………………………………………………………….. 31 پیامد های کار هیجانی برای مشتریان و سازمانها………………………………………………………….. 33 مبانی نظری سبک هویت……………………………………………………………………………………….. 33 هویت…………………………………………………………………………………………………………………… 34 هویت و بحران هویت …………………………………………………………………………………………….. 35 پایه های نظریه هویت……………………………………………………………………………………………. 36 انواع سبكهای پردازش هویت…………………………………………………………………………………. 39 پیشینه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 41 الف) تحقیقات خارج از کشور…………………………………………………………………………………. 41 ب) تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………….. 44 فصل سوم: روش پژوهش مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. 50 طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 50 جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………. 50 حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………. 50 روش گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………….. 51 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………… 54 ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………………………. 54 فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. 3 بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………….. 5 اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………….. 7 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… 8 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………… 9 تعاریف واژه ها و اصطلاحات …………………………………………………………………………………. 9 تعاریف نظری………………………………………………………………………………………………………….. 9 تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………… 10 فصل دوم: ی بر ادبیات و پیشینه تحقیق مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………… 13 مبانی نظری رضایت شغلی……………………………………………………………………………………… 13 مفهوم رضایت شغلی…………………………………………………………………………………………….. 14 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی…………………………………………………………….. 16 بعضی از شاخص های روحیه………………………………………………………………………………….. 17 رضایت شغلی و عملکرد………………………………………………………………………………………… 18 رضایت شغلی و انگیزش………………………………………………………………………………………… 19 نظریه های رضایت شغلی………………………………………………………………………………………. 20 مبانی نظری هوش هیجانی………………………………………………………………………………………. 26 تعریف هوش………………………………………………………………………………………………………. 26 تعریف هیجان……………………………………………………………………………………………………… 27 تعاریف و الگو های هوش هیجانی……………………………………………………………………………. 28 تاریخچۀ هوش هیجانی………………………………………………………………………………………….. 29 کاربرد های هوش هیجانی بر اساس نظریه مایر و سالوی……………………………………………….. 30 هوش هیجانی و سلامت……………………………………………………………………………………….. 30 هوش هیجانی در محیط های کاری………………………………………………………………………….. 31 پیامد های کار هیجانی برای مشتریان و سازمانها………………………………………………………….. 33 مبانی نظری سبک هویت……………………………………………………………………………………….. 33 هویت…………………………………………………………………………………………………………………… 34 هویت و بحران هویت …………………………………………………………………………………………….. 35 پایه های نظریه هویت……………………………………………………………………………………………. 36 انواع سبكهای پردازش هویت…………………………………………………………………………………. 39 پیشینه پژوهش ……………………………………………………………………………………………………. 41 الف) تحقیقات خارج از کشور…………………………………………………………………………………. 41 ب) تحقیقات انجام شده در داخل کشور…………………………………………………………………….. 44 فصل سوم: روش پژوهش مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. 50 طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………………………… 50 جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………. 50 حجم نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………. 50 روش گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………….. 51 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………… 54 ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………………………. 54 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها الف) اطلاعات توصیفی………………………………………………………………………………………….. 56 ب) آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………. 59 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری خلاصه پژوهش ………………………………………………………………………………………………….. 65 بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. 66 فهرست مطالب محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 72 پیشنهادات کاربردی ……………………………………………………………………………………………… 72 پیشنهادات پژوهشی ……………………………………………………………………………………………… 72 فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………. 74 منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………… 74 منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………. 77 فهرست جداول جدول 4-1: میانگین و انحراف معیار سبک های هویت به تفکیک جنسیت کارکنان………………… 56 جدول 4-2 : میانگین و انحراف معیار هوش هیجانی ومولفه های آن به تفکیک جنسیت کارکنان………………………………………………………………………………………………….. 57 . جدول 4-3 : میانگین و انحراف معیار رضایتمندی شغلی ومولفه های آن به تفکیک جنسیت کارکنان 58 جدول 4-4: ضریب همبستگی بین سبک های هویت ، هوش هیجانی با رضایت شغلی……………. 59 جدول 4-5: ضریب همبستگی سبک های هویت با رضایت شغلی…………………………………….. 60 جدول 4-6: ضریب همبستگی ابعاد هوش هیجانی بارضایت شغلی……………………………………. 61 جدول 4-7: نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه سبک های هویت روی رضایت شغلی ……………… 62 جدول 4-8: نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه ابعاد هوش هیجانی روی رضایت شغلی ……………. 63 چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبک های هویت و هوش هیجانی با رضایت شغلی در کارکنان شبکه بهداشت شهر پاسارگاد به مرحله اجرا درآمده است. به منظور دسترسی به هدف فوق از ببن کارکنان 132 نفر به صورت تصادفی ساده برای پاسخگویی به پرسشنامه های تحقیق انتخاب شدند. در این پژوهش از سه پرسشنامه استفاده شد که عبارت بودند از پرسشنامه سبک هویت بروزنسکی (1989)، پرسشنامه هوش هیجانی بار آن (1997) و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هیولین (1969). داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه حاصله نشان داد که بین سبک های هویت، هوش هیجانی با رضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد، بین سبک های هویت با رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد، بین ابعاد هوش هیجانی بارضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد، سبک های هویت قادرند رضایت شغلی را پیش بینی نمایند، ابعاد هوش هیجانی قادرند رضایت شغلی را پیشبینی نمایند. مقدمه نیروی انسانی یا عامل انسانی بی تردید شریفترین، مهمترین و ارزشمندترین عامل بین عوامل و منابع مختلف تولید است. عامل انسانی در سازمان، تمامی افراد و کارکنان شاغل در سازمان اعم از مدیران، متخصصین، کارشناسان، کارمندان و کارگران را در ردههای مختلف شغلی در بر میگیرد. نقش نیروی انسانی در پیشبرد امور جامعه دارای اهمیتی والاست و موثرترین رکن تحولات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود. پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی نیز، تجهیز نیروی انسانی متعهد، متخصص، ماهر و افزایش مهارتهای مداوم او را اجتناب ناپذیر می کند. کوششهای بشر همواره بر آن بوده تا حداکثر نتیجه را با کمترین امکانات و عوامل موجود به دست آورد. این کوششها را میتوان دستیابی به بهرهوری بالاتر نامید (پاول و مایر، 2009). هوش هیجانی می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در شادکامی و نشاط افراد باشد. انسان در طول زندگی نیازمند محیطی صمیمی و دوستانه است که حامی او باشند و برای اینکه سلامت و سازگاری خود را از لحاظ فیزیکی و روانشناختی حفظ کند، نیاز به روشهای مقابله دارد که برخی به صورت رسمی توسط موسسات مشاوره و مراکز بهداشت روانی و بعضی بوسیله دوستان، همسایگان، خویشاوندان، گروه همسالان و غیره تأمین می شود و هرچه میزان کمک و حمایت دریافتی فرد بیشتر باشد توانایی وی در مقابله و سازش با مشکلات بیشتر می گردد و در نتیجه امکان رشد و خودشکوفایی برای فرد را فراهم می کند. پژوهشگران عقیده دارند که هوش هیجانی، افراد را برای مقابله با مشکلات آماده می کند و باعث تقویت رفتارهای مثبت و سازگارانه می شود. همچنین هوش هیجانی به احساس ذهنی تعلق داشتن، پذیرفته شدن و مورد علاقه، عشق و محبت قرار گرفتن اطلاق می گردد و برای هر فرد یک رابطه امن را بوجود می آورد که در این رابطه ویژگی های اساسی، احساس صمیمیت و نزدیکی است(برانول و شوماکر،1981؛ به نقل از قلاتی،1380). علاوه بر هوش هیجانی، عامل دیگری که بر روی نیروی انسانی تاثیر دارد، سبک های هویت می باشد. هویت، یك تصور و بازنمایی ذهنی از خود است و افراد برحسب استفاده از فرآیندهای شناختی و اجتماعی و نظریههای خود ساخته برای حل مسایل شخصی و تصمیم گیریها، در استفاده از سبكها با یكدیگر تفاوت دارند. این سبكها، راههای پردازش اطلاعات و مقابله با مشكلات ناشی از بحران هویت است (دوریس و همکاران، 2004). برزونسکی (1990) با بررسی زیربناهای شناختی و اجتماعی وضعیت سبکهای هویت، سه سبک اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم / اجتنابی را فرض نمود. سبک هویت اطلاعاتی: ظاهراً سازگارانهترین سبک میباشد و سازوکار کنار آمدن برای اداره موقعیتهای روزانه است. افراد با سبک هویت اطلاعاتی، به صورت فعال و آگاهاهانه به جستجوی اطلاعات و ارزیابی آنها میپردازند و سپس اطلاعات مناسب را مورد استفاده قرار میدهند (برزونسکی، 1990). سبک هنجاری: بر پایه تقلید و پیروی از افراد مهم در زندگی فرد بنا شده است. افراد با سبک هویت هنجاری، نسبت به موضوعات هویتی و تصمیمگیریها به همنوایی با انتظارات و دستورات افراد مهم و گروههای مرجع میپردازند. آنها بهطور خودکار، ارزشها و عقاید را بدون ارزیابی آگاهانه میپذیرند و درونی میکنند؛ تحمل کمی برای مواجه شدن با موقعیتهای جدید و مهم دارند و نیاز بالایی برای بسته نگهداشتن ساختار خود نشان میدهند (برزونسکی، 1992). سبک سردرگم/اجتنابی: نماد برخورد طفرهآمیز در مشکلات است. راهبردهای متمرکز بر هیجان که با سطح پایینی از تعهد و اعتماد به نفس و نیز بیثباتی خودپنداری همراه میباشد. افراد با سبک هویت سردرگم-اجتنابی، تعلل و درنگ میکنند و تا حد ممکن سعی در اجتناب از پرداختن به موضوعات هویت و تصمیمگیری دارند (برزونسکی،1990). یكی از عاملهایی كه رفتار سازمانی هر فرد را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد رضایت شغلی است. رضایت شغلی احساس مثبت و منفی و نگرشهایی كه دربارهی شغل خود داریم را منعكس میكند كه به تعداد زیادی از عاملهای مربوط به كار وابسته است و دامنهی آن از جایی كه ما قرار داریم تا جایی كه احساسی از تحقق در وظایف خود به دست میآوریم، ادامه دارد (مهداد،1384). رضایت شغلی به عامترین مفهوم کلمه عبارت است از: حالت عاطفی شادی بخش یا مثبتی که از ارزیابی شغل یا تجربههای شغلی فرد به او دست میدهد (آندرسون و اناکیپریانو[5]، ترجمه جباری و همکاران 1387). بنابراین توجه به ارتباط این سه متغیر در سازمان مسیر دستیابی به اهداف سازمان را تسهیل میکند و زمینه رقابت سازمان با محیط را فراهم میکند. ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها الف) اطلاعات توصیفی………………………………………………………………………………………….. 56 ب) آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………. 59 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری خلاصه پژوهش ………………………………………………………………………………………………….. 65 بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. 66 فهرست مطالب محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 72 پیشنهادات کاربردی ……………………………………………………………………………………………… 72 پیشنهادات پژوهشی ……………………………………………………………………………………………… 72 فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………. 74 منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………… 74 منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………. 77 فهرست جداول جدول 4-1: میانگین و انحراف معیار سبک های هویت به تفکیک جنسیت کارکنان………………… 56 جدول 4-2 : میانگین و انحراف معیار هوش هیجانی ومولفه های آن به تفکیک جنسیت کارکنان………………………………………………………………………………………………….. 57 . جدول 4-3 : میانگین و انحراف معیار رضایتمندی شغلی ومولفه های آن به تفکیک جنسیت کارکنان 58 جدول 4-4: ضریب همبستگی بین سبک های هویت ، هوش هیجانی با رضایت شغلی……………. 59 جدول 4-5: ضریب همبستگی سبک های هویت با رضایت شغلی…………………………………….. 60 جدول 4-6: ضریب همبستگی ابعاد هوش هیجانی بارضایت شغلی……………………………………. 61 جدول 4-7: نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه سبک های هویت روی رضایت شغلی ……………… 62 جدول 4-8: نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه ابعاد هوش هیجانی روی رضایت شغلی ……………. 63 چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبک های هویت و هوش هیجانی با رضایت شغلی در کارکنان شبکه بهداشت شهر پاسارگاد به مرحله اجرا درآمده است. به منظور دسترسی به هدف فوق از ببن کارکنان 132 نفر به صورت تصادفی ساده برای پاسخگویی به پرسشنامه های تحقیق انتخاب شدند. در این پژوهش از سه پرسشنامه استفاده شد که عبارت بودند از پرسشنامه سبک هویت بروزنسکی (1989)، پرسشنامه هوش هیجانی بار آن (1997) و پرسشنامه رضایت شغلی اسمیت، کندال و هیولین (1969). داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه حاصله نشان داد که بین سبک های هویت، هوش هیجانی با رضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد، بین سبک های هویت با رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد، بین ابعاد هوش هیجانی بارضایت شغلی رابطه معناداری وجود دارد، سبک های هویت قادرند رضایت شغلی را پیش بینی نمایند، ابعاد هوش هیجانی قادرند رضایت شغلی را پیشبینی نمایند. مقدمه نیروی انسانی یا عامل انسانی بی تردید شریفترین، مهمترین و ارزشمندترین عامل بین عوامل و منابع مختلف تولید است. عامل انسانی در سازمان، تمامی افراد و کارکنان شاغل در سازمان اعم از مدیران، متخصصین، کارشناسان، کارمندان و کارگران را در ردههای مختلف شغلی در بر میگیرد. نقش نیروی انسانی در پیشبرد امور جامعه دارای اهمیتی والاست و موثرترین رکن تحولات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود. پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی نیز، تجهیز نیروی انسانی متعهد، متخصص، ماهر و افزایش مهارتهای مداوم او را اجتناب ناپذیر می کند. کوششهای بشر همواره بر آن بوده تا حداکثر نتیجه را با کمترین امکانات و عوامل موجود به دست آورد. این کوششها را میتوان دستیابی به بهرهوری بالاتر نامید (پاول و مایر، 2009). هوش هیجانی می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در شادکامی و نشاط افراد باشد. انسان در طول زندگی نیازمند محیطی صمیمی و دوستانه است که حامی او باشند و برای اینکه سلامت و سازگاری خود را از لحاظ فیزیکی و روانشناختی حفظ کند، نیاز به روشهای مقابله دارد که برخی به صورت رسمی توسط موسسات مشاوره و مراکز بهداشت روانی و بعضی بوسیله دوستان، همسایگان، خویشاوندان، گروه همسالان و غیره تأمین می شود و هرچه میزان کمک و حمایت دریافتی فرد بیشتر باشد توانایی وی در مقابله و سازش با مشکلات بیشتر می گردد و در نتیجه امکان رشد و خودشکوفایی برای فرد را فراهم می کند. پژوهشگران عقیده دارند که هوش هیجانی، افراد را برای مقابله با مشکلات آماده می کند و باعث تقویت رفتارهای مثبت و سازگارانه می شود. همچنین هوش هیجانی به احساس ذهنی تعلق داشتن، پذیرفته شدن و مورد علاقه، عشق و محبت قرار گرفتن اطلاق می گردد و برای هر فرد یک رابطه امن را بوجود می آورد که در این رابطه ویژگی های اساسی، احساس صمیمیت و نزدیکی است(برانول و شوماکر،1981؛ به نقل از قلاتی،1380). علاوه بر هوش هیجانی، عامل دیگری که بر روی نیروی انسانی تاثیر دارد، سبک های هویت می باشد. هویت، یك تصور و بازنمایی ذهنی از خود است و افراد برحسب استفاده از فرآیندهای شناختی و اجتماعی و نظریههای خود ساخته برای حل مسایل شخصی و تصمیم گیریها، در استفاده از سبكها با یكدیگر تفاوت دارند. این سبكها، راههای پردازش اطلاعات و مقابله با مشكلات ناشی از بحران هویت است (دوریس و همکاران، 2004). برزونسکی (1990) با بررسی زیربناهای شناختی و اجتماعی وضعیت سبکهای هویت، سه سبک اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم / اجتنابی را فرض نمود. سبک هویت اطلاعاتی: ظاهراً سازگارانهترین سبک میباشد و سازوکار کنار آمدن برای اداره موقعیتهای روزانه است. افراد با سبک هویت اطلاعاتی، به صورت فعال و آگاهاهانه به جستجوی اطلاعات و ارزیابی آنها میپردازند و سپس اطلاعات مناسب را مورد استفاده قرار میدهند (برزونسکی، 1990). سبک هنجاری: بر پایه تقلید و پیروی از افراد مهم در زندگی فرد بنا شده است. افراد با سبک هویت هنجاری، نسبت به موضوعات هویتی و تصمیمگیریها به همنوایی با انتظارات و دستورات افراد مهم و گروههای مرجع میپردازند. آنها بهطور خودکار، ارزشها و عقاید را بدون ارزیابی آگاهانه میپذیرند و درونی میکنند؛ تحمل کمی برای مواجه شدن با موقعیتهای جدید و مهم دارند و نیاز بالایی برای بسته نگهداشتن ساختار خود نشان میدهند (برزونسکی، 1992). سبک سردرگم/اجتنابی: نماد برخورد طفرهآمیز در مشکلات است. راهبردهای متمرکز بر هیجان که با سطح پایینی از تعهد و اعتماد به نفس و نیز بیثباتی خودپنداری همراه میباشد. افراد با سبک هویت سردرگم-اجتنابی، تعلل و درنگ میکنند و تا حد ممکن سعی در اجتناب از پرداختن به موضوعات هویت و تصمیمگیری دارند (برزونسکی،1990). یكی از عاملهایی كه رفتار سازمانی هر فرد را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد رضایت شغلی است. رضایت شغلی احساس مثبت و منفی و نگرشهایی كه دربارهی شغل خود داریم را منعكس میكند كه به تعداد زیادی از عاملهای مربوط به كار وابسته است و دامنهی آن از جایی كه ما قرار داریم تا جایی كه احساسی از تحقق در وظایف خود به دست میآوریم، ادامه دارد (مهداد،1384). رضایت شغلی به عامترین مفهوم کلمه عبارت است از: حالت عاطفی شادی بخش یا مثبتی که از ارزیابی شغل یا تجربههای شغلی فرد به او دست میدهد (آندرسون و اناکیپریانو[5]، ترجمه جباری و همکاران 1387). بنابراین توجه به ارتباط این سه متغیر در سازمان مسیر دستیابی به اهداف سازمان را تسهیل میکند و زمینه رقابت سازمان با محیط را فراهم میکند. ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه) ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
[یکشنبه 1399-09-23] [ 10:01:00 ب.ظ ]
|