تکه هایی از متن به عنوان نمونه : عنوان فهرست مطالب صفحه چكیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 1 فصل اول : كلیات تحقیق……………………………………………………………………………………. 2 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3 1-1- بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4 1-2 – اهمیت وضرورت………………………………………………………………………………………………………………………. 9 1-3- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………….. 13 1-4- سوالهایی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… 13 1-5- تعاریف نظری…………………………………………………………………………………………………………………………….. 14 فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق و چارچوب نظری…………………………………………….. 16 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17 بخش اول : اهداف آموزشی…………………………………………………………………………………………………………………. 18 بخش دوم : محتوای آموزشی……………………………………………………………………………………………………………… 26 بخش سوم : الگوی تدریس…………………………………………………………………………………………………………………. 68 بخش چهارم : ارزشیابی………………………………………………………………………………………………………………………. 81 بخش پنجم :پیشینه های تحقیق…………………………………………………………………………. 116 بخش ششم :چارچوب نظری………………………………………………………………………………………………………………. 131 فصل سوم :روش تحقیق…………………………………………………………………………………….. 136 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 137 3-1- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………. 137 3-2- جامعه آماری وحجم نمونه……………………………………………………………………………………………………….. 137 3-3- شیوه نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………… 138 3-4- روش جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………………………. 138 3-5- ابزارهای جمع آوری………………………………………………………………………………………………………………….. 138 3-6- تعیین روایی وپایایی ابزاراندازه گیری…………………………………………………………………………………….. 138 3-7- شیوه تجزیه وتحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………….. 138 3-8- مراحل انجام تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 139 فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده ها…………………………………………………………………….. 140 مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 141 بخش اول : توصیف آماری ویژگیهای جمعیت شناسی نمونه پژوهشی…………………………………………… 141 بخش دوم : تحلیل استنباطی داده های مرتبط بامتغیرهای تحقیق………………………………………………… 156 فصل پنجم : خلاصه ،نتیجه گیری وپیشنهاد ها……………………………………………………… 172 خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 173 یافته های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………… 174 بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………….. 176 محدو یت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 180 پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 180 منابع……………………………………………………………………………………………………………….. 181 منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 181 منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………………. 187 ضمائم……………………………………………………………………………………………………………… 189 پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 189 پیوست ها چكیده انگلیسی فهرست نمودارها نمودار(1-1)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 6 نمودار(2-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 33 نمودار(3-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 45 نمودار(4-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86 نمودار(5-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 146 نمودار(4-1)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 142 نمودار(4-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 143 نمودار(4-3)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 144 فهرست اشكال جدول(2-1)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 24 جدول(2-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 75 جدول(3-2…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 81 جدول(4-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 86 جدول 4-1)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 141 جدول(4-2)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 142 جدول(4-3)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 143 جدول(4-4)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 145 جدول(4-5)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 148 جدول(4-6)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 151 جدول(4-7)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 154 جدول(4-8)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 155 جدول(4-9)………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 159 جدول(4-10)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 159 جدول(4-11)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 159 جدول(4-12)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 160 جدول(4-13)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 160 جدول(4-14)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 161 جدول(4-15)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 161 جدول(4-16)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 162 جدول4-17)………………………………………………………………………………………………………………………………………… 163 جدول(4- مقالات و پایان نامه ارشد 18)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 164 جدول(4-19)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 164 جدول(4-20)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 165 جدول(4-21)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 166 جدول(4-22)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 166 جدول(4-23)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 167 جدول(4-24)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 168 جدول(4-25)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 168 جدول(4-26)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 169 جدول4-27)………………………………………………………………………………………………………………………………………… 169 جدول(4-28)……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 170 جدول (4-29)……………………………………………………………………………………………………………………………………… 171 چكیده پژوهش حاضر با عنوان راهكارهای غنی­سازی برنامه­ریزی درسی در مدارس عادی از دیدگاه معلمان مقطع دبیرستان شهر تهران درسال تحصیلی 91-90 انجام شد. روش انجام پژوهش، به لحا‌ظ گردآوری داده توصیفی _ پیمایشی به لحاظ هدف پژوهش كاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل معلمان مقطع دبیرستان ‌شهر تهران درسال تحصیلی 91- 90 به وسیله نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی چند مرحله ای انجام شد و تعداد 340 نفر می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع­آوری شده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون T تك مولفه ای) استفاده شد. به منظور جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته شامل 36 گویه بسته پاسخ تهیه گردیده و برای برآورد، روایی پرسشنامه از روایی متخصصان و صاحبنظران، استفاده شده و بعد از اجرای آزمایشی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای كرونباخ پایایی پرسشنامه 94% برآورد شد. یافته های پژوهش نشان میدهد مولفه­های مورد مطالعه در این تحقیق (اهداف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی) و در میانگین بدست آمده بین مولفه­های مورد مطالعه رابطه معنادار وجود دارد. از بین مولفه­های مورد مطالعه مولفه های ، حوزه عاطفی از اهداف آموزشی و محتوای تلفیقی و روش تدریس حل مسئله، و استفاده ارزشیابی استاندارد، پیش بینی كننده های معنی­داری در غنی­سازی برنامه­ ریزی درسی به شمار می روند. كلید واژه ها : غنی سازی، برنامه درسی، اهداف آموزشی، روش تدریس، محتوای تلفیقی، ارزشیابی مقدمه: وقوع انقلاب اطلاعاتی از سویی و پیشرفت روز افزون فناوریها از سوی دیگر، نظام آموزشی سنتی را از بسیاری جهات به شدت تحت تاثیر قرارداده است تحولاتی را به آن متحمل می­كند. عدم كارآیی نظام پیشین حافظه مدار، در شرایطی كه حجم علم در5-5/5 سال دو برابر میشود، تغییر رویكرد سنتی به رویكرد حل مسئله، را الزامی كرده است. دنیایی كه امروزه دانش آموزان با آن مواجه هستند در حال تغییر است، عصر فن آوری اطلاعات و ایده جهانی شدن، تربیت، شاخصهای كسب موفقیت­های زندگی را، دگرگون كرده است (منطقی،1384) توانایی سازگاری بحران ها و نیازهای عصر جدید، مستلزم آموزش و یادگیری و مهارتهایی چون تفكر انتقادی، یادگیری اجتماعی، تحلیل و تفسیر اطلاعات و استفاده بهینه از آن در تصمیم­گیری به دانش­آموزان است. همگام با تحولات روزافزون علم و تكنولوژی، نظام آموزشی نیز تغییرات را به طور سریع پذیرفته، شاید بیشتر از سایر سازمانها و نظامها عرضه تغییر و تحول گردیده­اند و خود زمینه ساز و سرعت دهنده­ای از تغییر و تحولات به پشتوانه گسترش و توسعه علم و رونق بخشیدن به اندیشه و تفكربوده اند. تغییر اهداف برنامه های درسی، مواد و محتوای آموزشی و روشها و مسائل آموزشی و به طور كلی تغییر در فرایند یاددهی_ یادگیری و همگانی شدن با نوآوریها امری مسلم انكارناپذیر است، با شكوفاسازی این استعدادهای بالقوه افراد كاوشگر، آفریننده، مشكل­گشا؛ نوآور، مولد و عامل تغییر را تربیت كند كه شایستگی­های فردی و اجتماعی لازم را كسب كنند. بدین ترتیب جامعه­ای ایده­ال ایجاد خواهد شد. و از این رو از آموزش و پرورش انتظار می­رود كه در قبال این سرمایه­های عظیم انسانی، فضای آموزشی لازم، فناوریهای جدید اطلاعاتی و نوآوری در روشهای آموزشی از این فرصت استثنایی استفاده كند و از این رو وظیفه نظامهای آموزشی نیز در جوامع امروز سنگین­تر و تعهدات آنها در قبال جامعه و خانواده ها بیشتر گردیده است(شریعتمداری، 1379) ***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است*** متن کامل را می توانید دانلود نمائید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت